kiss!!!

Monday, 7 March 2011

cermin la muka dulu...

peace be upon tu u..
olla...long time no see la...ternit prob la....nak story sikit...layan zasssss!


cermin la muke dulu..kan dah...eeee..tak baik sangka buruk...


Suami,isteri dan cermin


Ini kisah pasal sepasang suami dan


isteri orang asli yang tinggal di dalam hutan. Rumah dorang ni dibina
di atas pokok... 2 tingkat lagi tu. Si suami kerja nya mencari makanan
di hutan, sama ada dengan pergi berburu ataupun memetik buah-buah
hutan. Si isteri pula tinggal mengemas dirumah. Suatu hari, Si suami
pergi mencari makanan dihutan. Sedang mencari-cari. . tiba-tiba dia
terjumpa cermin. Dia pon bawak balik cermin tu dan disimpankan cermin
tersebut di tingkat atas rumahnya tanpa pengetahun isterinya. Setiap
hari sebelum pergi keluar mencari makanan, dia akan masuk ke bilik dan
melihat cerminnya.


 Sehinggalah satu hari, si isteri naik pelik melihat
telatah suaminya tu.. Maka disiasatlah bilik yang selalu dimasuki oleh
suaminya.. bimbang-bimbang kalau suaminya menyimpan perempuan lain di
bilik tersebut tanpa pengetahuannya. . Dan punyalah terkejut beruk..
dia masuk je bilik tu.. dia ternampak cermin suaminya. 
Oleh kerana si
isteri ni tak tau cermin tu apa.. so, dia ingat orang dalam cermin tu
memang perempuan simpanan suaminya. Apa lagi.. habis berlari dan
meraung menangisla dia cari mak nya..


 Lepas berjumpa dengan maknya..
mak dia cakap nak lihat sendiri perempuan yang kononnya disembunyikan
oleh suaminya tu.. Lalu maknya pon masuk ke bilik tersebut. Kemudian
keluar dari bilik tersebut sambil ketawa terbahak-bahak. .


Isteri: Apsal mak ketawa?..
Mak: Apa teruk benor selere suami ko tu.. kalau ye pon nak kahwin
lain.. carik la perempuan yang elok sikit.. Ini tak.. aku tengok
perempuan kat bilik tu.. dah la tua kerepot.. hodoh pulak tu..


bhaaaahaaaaa.....cian...mak dia..x tau bahawasanya c hodoh itu adalah dia.....




huhuhu
sekian wasalm:D

6 comments:

Fuuyooh said...

hehe.. haha.. pandai awak buat cite eh..

~masithah hanis~ said...

:)huuhuhu

Zuwairi Aiman said...

boleh troskan lagi menules cite ye hehehe

~masithah hanis~ said...

huhuhuhuhu..ok :D

Azza Firza said...

copy paste eh ? ekekeke

~masithah hanis~ said...

huhuhuhu.:D...azza citer ni dah lame dah:D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...