kiss!!!

Tuesday, 8 March 2011

jangan curi selipar aku....

assalamualaikum...
jangan curi selipar aku..yer biasenya kehilangan selipar berlaku..time solat jumaat..yer tak?kaum Adam..biasenye camtu la...kan kan....haishhh....tak baik gitu.......cer bace citer ni...


santai...:)

Kisah Ali Orang Gila Kg Pinang

Al-kisah…..adalah satu kampung ni..nama kampung ni kampung pinang 18 batang. Kat kampung ni orang ramai idup aman dan bahagia. Dalam kampung yang aman ni..adala sorang laki ni. Nama dia Ali (nama sebenar). Ali ni orang gila kat kampung ni. So..ramai la yang pandang slag kat dia. Ramai la yang suka memainkan dia.. nak dijadikan cerita…

pic culik dari  DATO G...(^_^)

Pada suatu hari..si Ali ni gi la masjid nak semayang jumaat…ey..ni educated nyer orang gila tau..semayang tak tinggal. Contohilah dia ni. Sedangkan orang gila pun semayang…korang yang siuman ni pun semayang la gak ek.. ok….sambung citer. Lepas si Ali ni semayang jumaat, dia nak balik la kan . So..masa dia nak balik tu tetiba dia tengok selipar jepun kesayangannye dah takdek. Aper lagi…mengamukla dia…

Tanpa segan silu dia pun pegi la dekat mikrofon masjid tu lalu dia pun berkata: “kepada sesiapa yang mencuri selipar aku, baik ko pulang cepat!!!!!!!…” Semua orang menjadi takut..ye la..orang gila kan ..memacam dia buleh buat. Buatnya dia tetak anak bini orang…..kang..ha..naya.. Diulang sekali lagi…”kepada sesiapa yang curik selipar kesayangan aku tu..baik ko pulang cepat. Kalau tak aku akan buat seperti mana ayah aku buat!!!” lalu orang yang curik tu pun pulang la balik. “lek la bang.. gurau jek”….

Tapi Ali memandang nyer dgn muka yang serius..muka macam nak makan orang gitu…

Haa…lalu budak yang curi selipar dia tu pun blah tanpa memandang ke arah Ali.. takut la tue… lalu tok imam pun menegur Ali dan bertanya “kalau dia tak pulang apa yang akan kamu lakukan..?? apa yang ayah kamu lakukan..??” dengan suara dan wajah yang slamber….Ali pun berkata “saya balik kaki ayam la tok…

p/s:jangan curi2 selipar orang...kalau ade orang gila betul2 abis la korang....:D

hahaha..ok sekian tq
wasalam

6 comments:

Farhan Zulhusmi said...

selipar hilang???
bagi paan kan along...biasalah tu...dugaan allah...
menguji kesabaran....
mcm2 fesyen bila tgk org hilang selipar nie...maki hamun tu dah biasa dah....ada yg samun selipar orang lain pon ada...
mcm-mcm

~masithah hanis~ said...

huhuhuhu....tu la...lawak pulak fikir ragam manusia ni..kuikui....bersabaq jela bg insan2 yang kehilangan selipar:D

Fuuyooh said...

kat kampong aku.. selipar banyak hilang mase solat jumaat.. hehehe
sumpah aku tak curi.. haha

~masithah hanis~ said...

huhuhuhu:)...

o yeke..bagus la...

Lulu caldina said...

http://lulu-pages.blogspot.com/2011/03/siapakah-follower-ke-1000-itu.html

~masithah hanis~ said...

thanksss :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...