kiss!!!

Thursday 24 February 2011

saya x cantik....T_T

Assalamualaikm...

senyum cikt^_^

satu hari puan cik masithah tengah berjalan-jalan...^_^* sopan santun maklumlah girl melayu terakhir

jumpa sekumpulan girl yang manis2 gitu...
dalam ramai-ramai girl tu..masing memuji kecantikan masing2..memang tak dinafikan mereka semua cantik-cantik belaka...masing-masing dengan megah nye puji diri..

aku cantik la.x de sape boleh lawan kencantikan aku*tergelak-gelak terbahak2
ala aku lagi cantik la sambil menjeling jeling antara satu sama lain*perempuan=_='
tapi dalam banyak2 girl tu soramg yang berkata "saya tak cantik'
walaupun hakikatnya dia seorang yang cantik diantara yang ramai-ramai tu..

cik masithah dengan lemah lembutnya bertanya..kenapa cakap begitu?

si gadis tersebut pown menjawab:

saya tak cantik dengan itu saya bersyukur

di sebabkan itu


saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.
*huh selamat ^_^




Kerana saya tidak cantik..


saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.





Kerana saya tidak cantik..



saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.
*alhamdulillah.





Kerana saya tidak cantik..



saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.
*ala muke jer cantik ingt dia baik ke?pak we belambak n bla bla....





Kerana saya tidak cantik..



saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita,
*x yah nak puji-puji sangat la..sekejap jer ALLAH bagi pinjam.


dan kerana saya tak cantik, akhirnya saya menemui insan yang mencintai saya seadanya.
*senang dapat cinta sejati...bukan sebb paras rupa semata-mata



Paling penting, kerana saya tak cantik..



saya sentiasa mencuba untuk menjadi cantik pada pandanganNya. Cantik pada pandangan manusia bukanlah apa-apa...(^_^)


dengar tu!*garang nie :D...

biar kita tak cantik,tak encem pada pandangan manusia....tp cantik n encem pada PandanganNYA...:D

sekian terima kasih
wasalam
ok balik dulu...

1 comment:

Farhan Zulhusmi said...

ciptaan allah sume nya cantik dan hensem.....
alhamdulillah....
jadi lah yg secantik2 akhlaknya....
insyaallah....
amin......
barakallah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...