kiss!!!

Saturday 26 February 2011

marah bukan kebencian tapi tanda 'sayang'^_^

assalamualaikum....

ape khabar semua...sihat???huhu
dengar cini.....

marah...hahaha...yer marah bukan kebencian tapi tanda "sayang"
apa sebab aku cakap camtu...mari cini kite tgok yer...bila kita kene marah???

Ibubapa~
kalau marah anaknya..
=jangan mandi hujan....nak kene rotan ke?
bila dah kene rotan sebab mandi hujan
kite akan fikir*ibu n ayah x sayang kite sebb rotan kite waaaT_T nangis sekuat aty....
=sape suruh korang x dengar cakap..kiteorang rotan korang sebb takut nanti korang sakit demam....bile sakit nanti...ibu n ayah susah hati....

Cikgu~
kalau marah anak murid.
=kenapa kamu datang lambat???*muke macam nak makan orang
=kenape homework x siap???
bak tangan...=_=' *cian kene rotan..
kite akan fikir*cikgu memang x puas hati ngan saya...e geram betul
=cikgu nak anak murid cikgu jadi seeorang yang berjaya pada masa akan datang dan jadi orang yang berguna.

Majikan~
=nape u curik tulang???
=u datang sini nak keje ke nak membuta??
bila dah kene potong gaji tak dapat bonus...
kite akan fikir*alah boss nie?dia fikir dia bagus!!aku rehat sikit jer...gi cakap aku membuta pulak...
=BOS:aku wat camni sebab aku tak nak hilang pekerja n x nk pekerja hilang kerja...bila dia  x de job,aku nak bagi dia job supaya senang dia nak sara anak bini dia...*sila hargai bos yer..

Kawan~
=weh ko jangan la selalu kuar malam...bahaya!! ko tu budak-budak agy
kite akan fikir:alah ko jeles sebab  xde yang ajak ko keluar malam..hahaha...
=Ko jangan la cam ni..aku tegur ko....
kite akan jawab:ko mak aku ke?ayah aku ke?*dengan angkuhnya...
=kawan akan sdih..dia xnak kehilangan kawan,dia tegur sebab dia tahu kawan dia tak boleh jage diri...takut kawan dia tersesat dan tersalah langkah...dia halang bukan sebab jeles tapi sebab dia ambil berat akan rakan nya itu...

sebenarnya saje taip :P..teringat selepas baca entry sorang ni just klik sini

ok wasalam...sekian tq...(>_<)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...